Medlem hos Strängnäs GK

Välkommen in under ekarna.

Strängnäs GK

Alla medlemmar ska känna sig välkomna och erbjudas aktiviteter efter behov. För att uppnå vår verksamhetsidé är våra medlemmar i fokus och det är deras behov som prioriteras i verksamheten. Varje medlem är en viktig del av klubben!

Varje medlem ska bli bemött och bemöta andra med öppenhet och respekt. Vi vill ha medlemmar, som bryr sig om sin klubb och bidrar med sitt engagemang till att göra klubben levande.

Golfklubben ska vara mer än en plats där man tränar och spelar golf. Engagerade medlemmar som deltar i aktiviteter kan man skapa en klubb där man också vill vistas för att man trivs och utvecklas.

Är ute efter bagskåp?

På Strängnäs GK har vi 2 olika bagskåp till uthyrning till våra medlemmar för förvaring av golfutrustning. Huset som bagskåpen står i är larmat över natten.

Detta gäller vid hyra av bagskåp

• Ta med eget hänglås
  • Förvara inga värdesaker i skåpet
  • Skåpet ska vara tömt senast 15 nov pga städning och ökad stöldrisk under vintern.
  • Klubbens försäkring täcker inte det som förvaras i skåpet, kontrollera att er egna försäkring gör det.

Sveriges mest naturnära golfbanor med vackra ekar

Strängnäs golfklubb erbjuder engagerande verksamhet för golfspel och social samvaro på en anläggning med hög kvalitet. Alla medlemmar ska känna sig välkomna och erbjudas aktiviteter efter behov.

Varje medlem ska bli bemött och bemöta andra med öppenhet och respekt.

Vi vill ha aktiva medlemmar, som engagerar sig i klubbens olika aktiviteter. Vi vill ha medlemmar, som bryr sig om sin klubb och bidrar med sitt engagemang till att göra klubben levande.

Golfklubben ska vara mer än en plats där man tränar och spelar golf.

Friskvård

Golf är friskvård! Efter en dom i Högsta Förvaltningsdomstolen har nu, äntligen, golf blivit accepterat som en ”riktig sport”.

En sport som är nyttig att utöva och som, enligt undersökningar, dessutom förlänger livet med 5 år. Just nu förs det massor av diskussioner runt om kring i Sveriges alla golfklubbar!

Man diskuterar hur man, på bästa sätt, skall kunna erbjuda ”smarta paketeringar” och ett attraktivt erbjudande till alla företag som erbjuder sina anställda på ett skattefritt friskvårdsbidrag om maximalt 5 000 kronor.

Avdraget gäller från 1 januari 2018.