Onsdagsgolfen 2023

Regler och utformning av Onsdagsgolfen 2023

Tävlingsform

Slaggolf 18-hål singel för kvinnliga och manliga seniormedlemmar i Strängnäs GK med officiellt HCP. Spelas i två klasser: Klass 1: +4,0 – 15,0. Klass 2: 15,1 – 36,0. Den klass man startar i gäller hela året. Herrar födda 1953  eller tidigare kan spela från röd tee.

Tävlingen omfattar två delar, Order-of-merit och avslutningstävlingen.

• Order-of-merit spelas som 16 st deltävlingar på Strängnäs GK. Plats 1-10 per klass får poäng enligt serien 12,10,8,7,6,5,4,3,2,1.
  • Lägst nettoresultat/klass, på deltävling 1-8 och 9-16.

OBS! Priser delas endast ut till spelare som deltagit i minst 5st deltävlingar.

Resultat för enskild deltävling redovisas på klubbens anslagstavla samt i GIT.

Avslutningstävling är öppen för dem som deltagit i minst 5st deltävlingar. Den spelas som en separat tävling över 18 hål med samma klassindelning. Tävlingsmomenten är slaggolf och 2ggr närmast hål.

Reserverade starttider 08:20-09:00 lottas ”manuellt” i receptionen 08:10.

Alternativt bokar spelaren själv sin starttid i GIT och spelar med valfri partner. Anmälan och betalning görs i receptionen senast 16:00 speldagen.

Swishbetalningar görs till 076-048 06 28 (Mats Looström). Totalsumman per speldag skickas vidare till receptionen på torsdag förmiddag (underlättar bokföring av startavgifter).

Signerat scorekortet läggs i onsdagsgolfens brevlåda.

Tävlingen administreras i GIT inklusive hcp-uppdatering. Det innebär att spelare som själv bokat startid EJ ska registrera hcp-ronden då det kan påverka resultatet i tävlingen som registreras onsdag kväll/torsdag morgon.

Avgifter

Startavgifterna, 50:-/deltävling går till inköp av priser via Shoppen med fördelningen 60/40 mellan Order-of-Merit tävlingen och avslutningstävlingen.

Speldagar

Första speldag är onsdagen 10 maj, därefter varje vecka  t.o.m. 28 juni. Efter tre veckors uppehåll fortsätter spelet onsdagen 26 juli och pågår t.o.m. 13 sept.

Avslutningstävling 24 september..

Välkomna till onsdagsgolfen 2023!