Driving range

Driving rangen består av 27 mattor varav två under tak i ett träningshus som i första hand är avsedd för lektioner.

Bollar: Srixon – onepiece

Rangebollarna går ca 15 % kortare än vanliga bollar.

Du betalar med bankkort vid rangen.

Ett drag = 40 kr – 30 bollar

Rangekort finns att köpa i receptionen för en engångskostnad på 50 kr som du kan fylla på med bollar.

Årsmedlem och Årsmedlem plus erhåller 10 % extra uppladdning vid laddning av 500 kr eller mer.

Priser:

• 18 bollar     20 kr
  • 30 bollar     30 kr
  • 45 bollar    40 kr

Övningsgreener

Hösten 2021 har vi öppnat upp vår första övningsgreen för träning med egna bollar. Där finns möjlighet att träna med wedgar upp till 50 meter.

Under hösten ska vi även så övningsgreen 2 och förhoppningsvis kan vi öppna den till nästa midsommar. På denna green ska du också (som på övningsgreengreen 1) kunna slå med egna bollar upp till 50 m, träna bunkerslag och chippning.

Vi har två puttningsgreener. Den ena finner du vid första tee och den andra intill juniorstugan. Greenerna håller samma hastighet som på banan, allt för att det ska bli så realistiskt som möjligt när du tränar.

Golfkurser, juniorträningar och privatlektioner har företräde till övningsområdet.