Veterantouren

Veterantouren 2024

Huvudaktivitet under säsongen blir torsdagstävlingen för alla herrar/veteraner födda 1964 eller tidigare. När klubben har företagstävlingar eller andra evenemang kan eventuellt veterantouren flyttas till någon annan dag.

Startavgift 50 kr som betalas med kort i receptionen.10 kr går till klubben. Det går även bra att köpa kort för 5 eller 10 ronder som räknas av före spelad rond.

Endast spelare född 1954 eller tidigare kan välja röd tee o då gäller det hela säsongen. Var noga med att ange det på scorekortet och  i anmälan.

Anmälan i GIT/receptionen senast kl 12:00 på onsdagar och då presenteras startlistan i Golf.se kl 18:00 på onsdag

• Vi har starttider mellan 7:30 och 10:30 på torsdagar
  • Spelperiod mellan 2 maj och 26 september med Grand Final 5 okt ( ev.med mat).
  • Spelform: slaggolf med max tillåten HCP 36,0.( HCP 54 spelar på 36.0)
  • Priser till de 3 bästa i varje deltävling samt utlottning av 3 priser bland övriga spelare.

Order of Merit beräknas på summan av de 9 bästa resultaten under säsongen. 20 poäng till vinnaren och sedan fallande med 1 poäng till  20:e plats.

Möjlighet finns att delta i ”Running Electic” tävling under säsongen enligt nedanstående bestämmelser.

Running Eclectic regler

Du registrerar dig, betalar 100:- och kan anmäla dig direkt från första spelomgången till i princip den sista. Det är alltså möjligt att gå med senare och aktuellt HCP gäller från den dag du spelar första ronden. Detta för att täcka in dem som varit frånvarande under inledningen av säsongen. Du kan bara låsa scoren en gång genom en ring på scorekortet för aktuellt hål. Därefter är hålet låst säsongen ut. Har man inte noterat på scorekortet att man låst ett hål är det fortsatt öppet.

Efter sista omgången räknas nettoscoren fram genom att halva det HCP man hade första gången man deltog i Eclectic dras av.

Det innebär att de som har 24 slag får dra av 12 slag för att få fram nettoscoren. Vid lika nettoscore vinner den som har lägst HCP vid spelets början.